Startsida                     Noter                     Om Oss                     Länkar                     In English

New bearings

Vi ger ut och säljer noter. Se Noter för närmare information.

Noterna till utgivna verk kan köpas via mail till:

New Bearings, Lundquist

Lundquists förtrogenhet med det engelska språket och dess nyanser ger spännande resultat i tonsättningen av fragment ur Dag Hammarskjölds ”Vägmärken” (Markings). I sju sånger, återigen för baryton och piano, visar Lundquist en helt annan sida av sitt konstnärsskap: Hammarskjölds mångtydighet, själsliga ensamhet, dödsmystik och gudsrelation har tonsättaren omtolkat i en deklamatorisk och suggestiv sångstämma och likaledes raffinerad pianosats. Tack vare Lundquists och Eskil Hembergs (också Musikaliska Konstföreningen) tonsättningar har Hammarskjölds tankegods kunnat via musik spridas till ny kategori människor.

Tillbaka Till toppen på sidan

MUSIKALISKAKONSTFORENINGEN.SE |                      Kontakt: Noter @ musikaliskakonstforeningen.se